Myynti- ja toimitusehdot

Pamark Business Oy myynti- ja toimitusehdot

Näitä ehtoja sovelletaan, ellei asiakkaan ja myyjän välisellä kauppasopimuksella ole toisin määritelty. Ehdot ovat voimassa toistaiseksi.

Kaikki tässä ilmoitetut hinnat ja lisämaksut ovat arvonlisäverottomia – niihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero.

Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.

Tilaaminen

Tilaajan on annettava kaikki tarpeelliset tiedot.

Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset sekä annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Mikäli huomaat virheen tiedoissasi, sinun tulee korjata itseäsi koskevat virheelliset tiedot viipymättä. 

Pamark Business Oy ei vastaa, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, saapumisilmoitusta, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.

Hinnat

Hinnastomme hinnat ovat verottomia hintoja, joihin lisäämme kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi.

Selvät hintavirheet

Pamark Business Oy pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 € tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.

Tuotteen korvaaminen tai kaupan peruminen

Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Saatamme kysyä suostumustasi vastaavan tuotteen vaihtoon alkuperäisen tilalle – täysin vastaavien ja samanhintaisten tuotteiden kohdalla voimme vaihtaa tuotteen suoraan tilaukselle.

Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan, mikäli vastaava tuote ei käy. 

Tarvittaessa myyjällä on oikeus perua kauppa.

Mikäli jonkin tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden määrän, on Pamark Business Oy:llä oikeus rajoittaa tilausmääriä siten, että mahdollisimman moni tuotteesta kiinnostunut voisi sen verkkokaupasta ostaa. Pamark Business Oy on sinuun yhteydessä, mikäli tilattua määrää ei tällaisesta syystä voida toimittaa.

Ylivoimainen este

Pamark Business Oy ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voitu välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, epidemia, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä tuotteen myyjällä että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Kuluttaja-asiakkaat

Sähköinen kauppapaikkamme noudattaa Kuluttajansuojalakia etämyynnistä.

Kuluttajilla on Kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Palautuksen hyväksymisen ehtona on se, että tuote on käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa ja -pakkauksessa. Palautuksen toimituskulut jäävät asiakkaan maksettavaksi. Palautetuista tuotteista hyvitämme niistä maksetun summan toimituskuluja lukuun ottamatta takaisin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen palautumisesta myyjälle. Hyvitys suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytettiin tilausta tehdessä.

Huomioithan, että personoiduilla tuotteilla (esim. tuotteilla, joissa kaiverrus) ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.

Tavaran palautukset yritysasiakkaille

Vastaanottaja on velvollinen tarkastamaan toimituksen sisällön ja kunnon vastaanoton yhteydessä. Mahdolliset puutteet ja rikkoontumiset on merkittävä rahtikirjaan vastaanottokuittauksen yhteydessä.

Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriomerkintöjä merkitsee toimituksen hyväksymistä.

Ilmoitus mahdollisesta toimitusvirheestä on tehtävä Pamark Business Oy:n asiakaspalveluun viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin, mikäli tavarassa on sellainen valmistusvirhe, joka ei ollut heti todettavissa tai jos tuote on ollut muuten viallinen.

Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta. Palautuksen järjestämiseksi tulee olla yhteydessä Pamark Business Oy:n asiakaspalveluun.

Mikäli palautus tehdään muista kuin yllä mainituista syistä, veloitetaan siitä 20 € palautuksen käsittelykuluina. Palautukset voi toimittaa Pamark Business Oy:n varastoon lähettämällä ne itse tai käyttämällä Pamark Business Oy:n kuljetusliikettä tai kuluttajien kohdalla Postin palautustunnuksella. Palautuksen toteutuneet rahtikustannukset menevät asiakkaan lukuun.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, alkuperäispakkauksissa sekä jälleenmyyntikuntoisia. Hyvityslasku tehdään tuotteiden palauduttua ja tuotetarkistuksen jälkeen.

Tilaustuotteilla, eli asiakkaalle erikseen valmistajalta tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

HUOM! Palautuksen hyväksymisen edellytyksenä on, että palautuksesta on sovittu etukäteen asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeet ottavat vastaan ainoastaan ennalta ilmoitetut palautukset, mistä kuljettajalla on mukanaan palautuksen lähetyslomake.

Tuotetakuu, korjaus ja huolto

Tuotteen mukana toimitetaan tiedot mahdollisesta takuusta sekä huolto- ja korjauspalveluista.

Reklamaation tekeminen

Kuorman vastaanottaminen ja reklamaatiot

Kun vastaanotat kuorman tarkista ennen kuittausta vastaanottaja, kuorman kunto ja kollien lukumäärä.
Mikäli sinulla on huomautettavaa, kirjaa se aina rahtikirjaan. Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriohuomioita merkitsee toimituksen hyväksymistä.
Avaa ja tarkista mahdollisimman pian, että kaikkien laatikoiden sisältö on lähetteen mukainen.
Ilmoita havaitsemasi virheet, puutteet tai liikatoimitukset mahdollisimman pian Pamark Business Oy:n asiakaspalveluun, viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Mikäli tuotteen virhe ei ole välittömästi todettavissa, virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin.
Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta.

HUOM! Palautuksesta on aina sovittava etukäteen Pamark Business Oy:n asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeet ottavat vastaan ainoastaan ennalta ilmoitetut palautukset, mistä kuljettajalla on mukanaan palautuksen lähetyslomake.

Reklamaatiosta ilmoittaminen

Ennen yhteydenottoa ota itsellesi lähete, josta löydät asiakas- ja tilausnumeron, tuotteen nimen, tuotenumeron ja toimitetun määrän.
Kirjaa ylös reklamoitavat tuotteet ja reklamaation syy.
Jos ilmoitat viallisesta tuotteesta ja se on toimitettu tukkupakkauksessa, katso siitä eränumero ja valmistuspäivä.
Laita reklamoitavat tuotteet sivuun, äläkä käytä niitä ennen kuin olet tehnyt ilmoituksen. Asiakaspalvelumme sopii kanssanne jatkotoimista: palautusaikataulusta, hyvityksestä tai korvaavan tuotteen lähettämisestä.
Ilmoita reklamaatiosta asiakaspalveluumme.

Lavapalautukset

Palautuksia varten kuormalavat tulee pinota valmiiksi samankokoisten lavojen kanssa omiin pinoihinsa. Lavojen palautuksesta tulee sopia aina etukäteen joko myynnin tai asiakaspalvelumme kanssa.

Lavat on mahdollista palauttaa pyytämällä palautuskuljetus Pamark Business Oy:n asiakaspalvelusta. Minimimäärä palautukselle on 10 lavaa. Palautuksena otetaan ainoastaan ehjät EUR- ja FIN - lavat. Hyvitämme veloitetut lavat ja kokonaissummasta vähennetään rahtikustannukset + palautuksen käsittelykulut 14 €.

Esim. Palautuksena 10 kpl EUR-lavoja, jotka Pamark Business Oy on asiakkaalta veloittanut. Hyvityksen arvo = 10 x 9,00 € - (rahti esim. 30,00 € + 14,00 €). Hyvitettävä kokonaissumma on tässä tapauksessa 46,00 €.

Toimituksen estyminen

Mikäli toimitusta ei ole pystytty toimittamaan asiakkaan kanssa sovittuna aikana, eikä Pamark Business Oy ole saanut asiakkaalta esteestä tietoa viimeistään vuorokautta ennen sovittua toimitusta, peritään asiakkaalta toimituksen estymisestä tai lisäjaosta aiheutuneet lisäkulut.

Omistuksen pidätys

Tuotteet säilyvät toimittajan omaisuutena siihen saakka, kunnes niiden kauppahinta on kokonaan maksettu.

Toimitusehdot

Tavara vapaasti vastaanottajalla Pamark Business Oy:n käyttämällä kuljetusyhtiöllä, kun kertatilauksen nettoarvo on vähintään 600 €. Toimitusmaksu alle 600 € tilauksista on 19,80 €. Toimitus valtakunnallisesti.

Pikatoimituslisä: Saman päivän aikana toimitettavista tilauksista peritään pikarahtia 50 € / toimitus. Jos pikatilauksen arvo jää alle 600 €, niin lisäksi peritään myös normaali toimitusmaksu 19,80 €. Pikatoimituksia voidaan toimittaa vain pääkaupunkiseudulla.

Pamark Business Oy:llä on oikeus veloittaa asiakkaalta toimituksesta aiheutuneet normaalin rahtimaksun ylittävät lisäkustannukset riippumatta tilauksen nettoarvosta. Tällaisia kuluja ovat mm. aikataulutetut toimitukset, Suomenlinnan lautta- ja lippumaksut, lossi- ja lauttalisät, kauppakeskusjakelumaksut sekä vastaanottajan aiheuttamat, kuljetuksen estymisestä koituneet kulut ja selvitysmaksut tai muut lähetyksen toimituksesta tai sen purkamisesta aiheutuneet poikkeavat lisäkulut. Kulut veloitetaan kulloinkin käytettävän kuljetusyhtiön veloitusperusteen mukaisesti, ellei muuta ole erikseen sovittu.

Lavamaksut: suuret lavat FIN / EUR / Kuitu 9,50 €, pienet lavat TEHO / Kuitu 4,90 €.

Noutotilausten yhteydessä peritään keräily- ja käsittelymaksu 3,00 €.

Laskutus

Myymme laskulla yrityksille ja yhteisöille. Yritysten ja yhteisöjen on ilmoitettava Y-tunnus ja muut tilauksen käsittelemiseksi tarvittavat tiedot tilausta tehdessään. Tarkistamme yrityksen luottotiedot ennen tilauksen toimittamista ja mikäli maksuhäiriöistä on merkintä tai luottotietoja ei löydy, tilaus toimitetaan ennakkomaksutilisiirron jälkeen.

Kertatilauksista, joiden veroton nettoarvo on alle 50 €, peritään 6,5 € pienlaskutuslisä.

 

Copyright © 2024 Pamark Business Oy