Pamark Business Oy myynti- ja toimitusehdot 1.3.2021

Näitä ehtoja sovelletaan, ellei ole sovittu toisina siakkaan ja myyjän välillä.Ehdot ovat voimassa toistaiseksi.

Kaikki tässä ilmoitetut hinnat ja lisämaksut ovat arvonlisäverottomia – niihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero.

Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.

Tilaaminen

Tilaajan on annettava kaikki tarpeelliset tiedot.

Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset sekä annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Mikäli huomaat virheen tiedoissasi, sinun tulee korjata itseäsi koskevat virheelliset tiedot viipymättä. 

Pamark Business Oy ei vastaa, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, saapumisilmoitusta, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.

Hinnat

Hinnastomme hinnat ovat verottomia hintoja, joihin lisäämme kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi.

Selvät hintavirheet

Pamark Business Oy pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 € tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.

Tuotteen korvaaminen tai kaupan peruminen

Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Saatamme kysyä suostumustasi vastaavan tuotteen vaihtoon alkuperäisen tilalle – täysin vastaavien ja samanhintaisten tuotteiden kohdalla voimme vaihtaa tuotteen suoraan tilaukselle.

Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan, mikäli vastaava tuote ei käy. 

Tarvittaessa myyjällä on oikeus perua kauppa.

Mikäli jonkin tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden määrän, on Pamark Business Oy:llä oikeus rajoittaa tilausmääriä siten, että mahdollisimman moni tuotteesta kiinnostunut voisi sen verkkokaupasta ostaa. Pamark Business Oy on sinuun yhteydessä, mikäli tilattua määrää ei tällaisesta syystä voida toimittaa.

Ylivoimainen este

Pamark Business Oy ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voitu välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, epidemia, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä tuotteen myyjällä että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Tavaran palautukset

Vastaanottaja on velvollinen tarkastamaan toimituksen sisällön ja kunnon vastaanoton yhteydessä. Mahdolliset puutteet ja rikkoontumiset on merkittävä rahtikirjaan vastaanottokuittauksen yhteydessä.

Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriomerkintöjä merkitsee toimituksen hyväksymistä.

Ilmoitus mahdollisesta toimitusvirheestä on tehtävä Pamark Business Oy:n asiakaspalveluun viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin, mikäli tavarassa on sellainen valmistusvirhe, joka ei ollut heti todettavissa tai jos tuote on ollut muuten viallinen.

Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta. Palautuksen järjestämiseksi tulee olla yhteydessä Pamark Business Oy:n asiakaspalveluun.

Mikäli palautus tehdään muista kuin yllä mainituista syistä, veloitetaan siitä 14 € palautuksen käsittelykuluina. Palautukset voi toimittaa Pamark Business Oy:n varastoon lähettämällä ne itse tai käyttämällä Pamark Business Oy:n kuljetusliikettä tai kuluttajien kohdalla Postin palautustunnuksella. Palautuksen toteutuneet rahtikustannukset menevät asiakkaan lukuun.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, alkuperäispakkauksissa sekä jälleenmyyntikuntoisia. Hyvityslasku tehdään tuotteiden palauduttua ja tuotetarkistuksen jälkeen.

Tilaustuotteilla, eli asiakkaalle erikseen valmistajalta tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

HUOM! Palautuksen hyväksymisen edellytyksenä on, että palautuksesta on sovittu etukäteen asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeet ottavat vastaan ainoastaan ennalta ilmoitetut palautukset, mistä kuljettajalla on mukanaan palautuksen lähetyslomake.

Tuotetakuu, korjaus ja huolto

Tuotteen mukana toimitetaan tiedot mahdollisesta takuusta sekä huolto- ja korjauspalveluista.

Reklamaation tekeminen

Kuorman vastaanottaminen ja reklamaatiot

  1. Kun vastaanotat kuorman tarkista ennen kuittausta vastaanottaja, kuorman kunto ja kollien lukumäärä.
  2. Mikäli sinulla on huomautettavaa, kirjaa se aina rahtikirjaan. Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute- tai vauriohuomioita merkitsee toimituksen hyväksymistä.
  3. Avaa ja tarkista mahdollisimman pian, että kaikkien laatikoiden sisältö on lähetteen
  4. Ilmoita havaitsemasi virheet, puutteet tai liikatoimitukset mahdollisimman pian Pamark Business Oy:n asiakaspalveluun, viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Mikäli tuotteen virhe ei ole välittömästi todettavissa, virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin.
  5. Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta.

HUOM! Palautuksesta on aina sovittava etukäteen Pamark Business Oy:n asiakaspalvelun kanssa. Kuljetusliikkeet ottavat vastaan ainoastaan ennalta ilmoitetut palautukset, mistä kuljettajalla on mukanaan palautuksen lähetyslomake.

Reklamaatiosta ilmoittaminen

  1.  Ennen yhteydenottoa ota itsellesi lähete, josta löydät asiakas- ja tilausnumeron, tuotteen nimen, tuotenumeron ja toimitetun määrän.
  2. Kirjaa ylös reklamoitavat tuotteet ja reklamaation syy.
  3. Jos ilmoitat viallisesta tuotteesta ja se on toimitettu tukkupakkauksessa, katso siitä eränumero ja valmistuspäivä.
  4. Laita reklamoitavat tuotteet sivuun, äläkä käytä niitä ennen kuin olet tehnyt ilmoituksen. Asiakaspalvelumme sopii kanssanne jatkotoimista: palautusaikataulusta, hyvityksestä tai korvaavan tuotteen lähettämisestä.
  5. Ilmoita reklamaatiosta

Lavapalautukset

Palautuksia varten kuormalavat tulee pinota valmiiksi samankokoisten lavojen kanssa omiin pinoihinsa. Lavojen palautuksesta tulee sopia aina etukäteen joko myynnin tai asiakaspalvelumme kanssa.

Lavat on mahdollista palauttaa pyytämällä palautuskuljetus Pamark Business Oy:n asiakaspalvelusta. Minimimäärä palautukselle on 10 lavaa. Palautuksena otetaan ainoastaan ehjät EUR- ja FIN - lavat. Hyvitämme veloitetut lavat ja kokonaissummasta vähennetään rahtikustannukset + palautuksen käsittelykulut 14 €.

Esim. Palautuksena 10 kpl EUR-lavoja, jotka Pamark Business Oy on asiakkaalta veloittanut. Hyvityksen arvo = 10 x 9,00 € - (rahti esim. 30,00 € + 14,00 €). Hyvitettävä kokonaissumma on tässä tapauksessa 46,00 €.

Toimituksen estyminen

Mikäli toimitusta ei ole pystytty toimittamaan asiakkaan kanssa sovittuna aikana, eikä Pamark Business Oy ole saanut asiakkaalta esteestä tietoa viimeistään vuorokautta ennen sovittua toimitusta, peritään asiakkaalta toimituksen estymisestä tai lisäjaosta aiheutuneet lisäkulut.

Omistuksen pidätys

Tuotteet säilyvät toimittajan omaisuutena siihen saakka, kunnes niiden kauppahinta on kokonaan maksettu.

Toimitusehdot

Toimitusaika: Tilaukset pyritään lähettämään neljän arkipäivän kuluessa tilaamisesta (ei koske tilaustuotteita).

Toimitus tapahtuu ensisijaisesti Postin välityksellä. Asiakas vastaa lähetyskuluista. Tilattujen tuotteiden pakkaus- ja postikulut riippuvat valitusta toimitustavasta.

Pamark Business Oy varaa oikeuden veloittaa ylisuurista lähetyksistä pakkaus- ja postikulut todellisten kulujen mukaisesti. Lavamaksut: suuret lavat FIN / EUR / Kuitu 9 €, pienet lavat TEHO / Kuitu 4,50 €.

Postin toimitus yrityksen/julkishallinnon toimipisteeseen klo 16 mennessä, 9,50 €

Kuljetusaika: Perillä vastaanottajalla lähetystä seuraavana työpäivänä klo 16 (tai 2. työpäivänä, riippuen Postin palvelualueesta). Postin toimitusaikakysely.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään saapumisilmoitus vastaanottajan osoitteeseen ja paketti toimitettaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi. Lähetys palautetaan lähettäjälle, jos sitä ei noudeta säilytysajan päätyttyä.

Postin kotiinkuljetus, 9,50 €

Posti on yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä, jolloin sovitaan jakeluaika. Toimitukset tehdään arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä.

Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö. Jos vastaanottaja ei ole yhteydessä, lähetys palautetaan lähettäjälle 7 vuorokauden kuluttua.

Nouto valitsemastasi postin noutopisteestä, 3,95 €

Perillä pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä. Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä. Paketin voi noutaa postista esittämällä saapumisilmoituksen / lähetystunnuksen ja henkilöllisyystodistuksen. Pakettiautomaatista lähetys noudetaan lokerokoodilla.

Palvelupisteessä ja pakettiautomaateissa paketin säilytysaika on 7 vrk. Tämä jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle.

Toimitus EU-alueelle/EU-alueen ulkopuolelle

Pohjoismaat 2–5 työpäivää, muu Eurooppa 3–7 työpäivää, muu maailma 6–14 työpäivää.

Postipaketti ulkomaille jaetaan vastaanottajan osoitteeseen: Alankomaat, Amerikan Yhdysvallat, Belgia, Espanja, Irlanti, Islanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Latvia (vain yritysosoitteisiin), Liettua (vain yritysosoitteisiin), Luxemburg, Liechtenstein, Malta, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Sveitsi, Tanska, Tšekin tasavalta, Unkari ja Viro

Muissa maissa se viedään vastaanottajan osoitetoimipaikkaan. Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan vastaanottajalle. Postilokero-osoitteiden käyttäminen ei ole mahdollista.

Lunastamatta jätetyt paketit/lähetykset

Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen EI tarkoita palautusta. Paketit, joita asiakas ei nouda 7 päivän kuluessa lähetetään takaisin toimittajalle ja hyvityksestä vähennetään käsittelykuluja 14 €.  Mikäli haluat palauttaa tilauksesi, sinun tulee hakea pakettisi postista ja olla yhteydessä asiakaspalveluun asiakaspalvelu(at)pamark.fi tai puh. +358 29 371 6000.

Verkkokaupan maksutavat:

Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.
Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector ja Jousto.
Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club.
Mobiilimaksaminen: MobilePay sekä Siirto

Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector ja Jousto. Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard, Diners Club ja JCB. Mobiilimaksaminen: palvelustamme löytyy suosittu MobilePay sekä Siirto.

Mikäli haluat maksaa Visa-, Visa Electron- tai MasterCard -korteilla, MedKit Finland Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj.

Paytrail Oyj toimii Visa-, Visa Electron- tai MasterCard -korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Ohjelmakaari 10
40500 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830

Laskutus

Yrityksille ja yhteisöille myymme laskulla. Yritysten ja yhteisöjen on ilmoitettava Y-tunnus ja muut tilauksen käsittelemiseksi tarvittavat tiedot tilausta tehdessään. Tarkistamme yrityksen luottotiedot ennen tilauksen toimittamista ja mikäli maksuhäiriöistä on merkintä tai luottotietoja ei löydy, tilaus toimitetaan ennakkomaksutilisiirron jälkeen.

Kertatilauksista, joiden veroton nettoarvo on alle 40 €, peritään 5 € pienlaskutuslisä.

Viivästyskorko korkolain mukaan. Muistutusmaksu 5 €.

Kaikki tuotteet ovat Pamark Business Oy:n omaisuutta, kunnes koko kauppasumma on maksettu.

Ennakkolaskulla maksetut tuotteet toimitetaan asiakkaalle, kun maksu on suoritettu Pamark Business Oy:n tilille. Tilattujen tuotteiden pakkaus- ja postikulut riippuvat valitusta tuotteesta ja toimitustavasta. Pamark Business Oy varaa oikeuden veloittaa ylisuurista lähetyksistä pakkaus- ja postikulut todellisten kulujen mukaisesti. Pidätämme oikeuden korjata/muokata mahdollisia virheellisiä hintoja.

Kuluttaja-asiakkaat

Sähköinen kauppapaikkamme noudattaa Kuluttajansuojalakia etämyynnistä.

Kuluttajilla on Kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Palautuksen hyväksymisen ehtona on se, että tuote on käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa ja -pakkauksessa. Palautuksen toimituskulut jäävät asiakkaan maksettavaksi. Palautetuista tuotteista hyvitämme niistä maksetun summan toimituskuluja lukuun ottamatta takaisin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen palautumisesta myyjälle. Hyvitys suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytettiin tilausta tehdessä.

Huomioithan, että personoiduilla tuotteilla (esim. tuotteilla, joissa kaiverrus) ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.

Yhteystiedot

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin ma - pe.

Puhelin:+358 29 371 6000

Sähköposti: asiakaspalvelu(at)pamark.fi

www.medkit.fi

Ota Yhteyttä